REKLAMAČNÍ ŘÁD firmy OVOCENTRUM V+V s.r.o. zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl C, vložka číslo 23071
Sídlo firmy: |
Palackého 243, 757 01 Valašské Meziříčí |
Dále je firma označena jako „prodávající“
1. PRÁVNÍ PŘEDPISY A NORMY ČR V OBLASTI OVOCE A ZELENINY
Prodávající dodá kupujícímu zboží v ujednaném množství a jakosti. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady, tedy je v souladu se smlouvou o koupi a má jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů a odpovídá účelu, pro který se zboží obvykle používá.
Prodej ovoce a zeleniny se v České republice řídí normami EU – nařízení Komise (ES)č.543/2011, které stanovují minimální požadavky na kvalitu, velikost, označování a balení ovoce a zeleniny. Tyto normy připouštějí dodat v rámci jedné dodávky odchylku až 10% množství s vlastnostmi stanovenými v pořadí pro další jakostní třídu a až 10%-ní odchylku od stanovené velikosti, pokud rozdíl není výrazný. U dodaného množství normy – nařízení č.1169/2011 povolují hmotnostní odchylku až 3 % u balení do 5 kg a až 2% u balení nad 5 kg,
Zboží musí být řádně skladováno pro zachování delší trvanlivosti a kvality, mimo přímé sluneční světlo, při dodržení teplotních rozpětí 1 – 6 °C (houby), 0- 8 °C (peckové, bobulové, jádrové ovoce, hroznové víno, kiwi, jahody a lesní plody, košťálová, listová, kořenová a cibulová zelenina), resp. 8 – 12 °C rajčata, papriky, okurky a další plodová zelenina, citrusové plody a plody subtropického a tropického ovoce, 4-10 °C brambory a 10-14 °C banány. Skladovací teploty jsou závazným doporučením prodávajícího pro udržení kvality při krátkodobém skladování (v řádu dnů).
2. PŘEDMĚT REKLAMACE
Předmětem reklamace může být jakost a množství dodávaného zboží a eventuální právní vady na dokladech spojených s dodávkou zboží.
Z předmětu reklamací jsou vyloučeny:
- reklamace dodaného množství (z důvodu možnosti převážení a překontrolování dodávky při převzetí kupujícím,
- zjevné vady kvality, které má možnost odběratel zjistit při provedení řádné přejímky,
- zboží, které je prodáváno za výrazně nižší cenu v rámci výprodeje (na dodacím listu nebo prodejce je zřetelně označeno a neodporuje ČSN).
Na reklamace uplatňované z těchto důvodů nebude brán zřetel.
3. UPLATNĚNÍ REKLAMACE
a/ Reklamaci uplatňuje kupující formou reklamačního listu v těchto lhůtách od dodávky:
- svěží ovoce, zelenina, brambory a houby - do 24 hodin,
- ostatní zboží - nejpozději do záruční lhůty vyznačené výrobcem.
b/ Ve výše uvedených lhůtách předá kupující prodávajícímu, případně zprostředkovateli prodávajícího (řidiči), řádně vyplněný reklamační list společnosti nebo obdobný zápis nebo zápis do dodacího listu s následujícími údaji:
- obchodní jméno, IČO, sídlo a místo podnikání odběratele, tel. nebo faxové spojení,
- datum dodání zboží a číslo dodacího listu nebo prodejky,
- druh, cenu a množství reklamovaného zboží a důvod reklamace,
- podpis osoby oprávněné vyřizovat reklamace.
Odběratelé, kteří neodebírají zboží každodenně, musí své připomínky ke kvalitě – reklamaci - nahlásit telefonicky na čísle 777 755 994 nebo 571 777 720 nebo e-mailovou poštou na adresu
Nečitelné reklamační listy nebo zápisy s neúplnou identifikací reklamovaného zboží a množství budou z dalšího zpracování vyřazeny.
c/ Zprostředkovatel (řidič):
- svým podpisem na reklamačním listu potvrzuje příjem reklamace, nikoliv její oprávněnost,
- je oprávněn odmítnout převzetí reklamace, pokud je předávaná reklamace ve zjevném rozporu se skutečností.
Příjem telefonických reklamací pondělí-pátek 06 – 14 hodin a v neděli 14 – 18 hodin na čísle 777 755 994 nebo 571 777 720.
4. POSTUP PROJEDNÁNÍ REKLAMACE
Kupující je povinen spolu s vyplněným reklamačním listem nebo obdobným zápisem (možnosti uvedeny výše) předat zprostředkovateli (řidiči) celé množství reklamovaného zboží. V případě, že zjištěná vada nebrání v prodeji, může se kupující s prodávajícím dohodnout na finanční slevě na ceně zboží. V takovém případě prodávající zajistí opravu ceny v dodacím listu před fakturací nebo zajistí vystavení finančního dobropisu, pokud bylo zboží již zaplaceno. Kupující umožní prodávajícímu prohlídku reklamovaného zboží a prostor, ve kterých bylo toto zboží skladováno a prodáváno, pokud tento o to požádá. Při posuzování reklamací se odpovědný pracovník prodávajícího mimo posouzení vráceného zboží řídí zápisy z vlastních rozborů a posudků odborných orgánů. Dále také přihlíží k aktuální míře reklamací ostatních kupujících.
5. LIKVIDACE REKLAMACE
a/ uznaná a částečně uznaná:
Prodávající je povinen doručený reklamační list, na jehož základě je reklamace uznána, zařadit do nejbližšího termínu zpracování faktur a dobropisů a vystavit příslušný dobropis. Informace o důvodech eventuálního krácení množství na reklamačním lístku podá na požádání kupujícího pověřený vedoucí skladu.
b/ neuznaná:
Prodávající je povinen zajistit obeznámení kupujícího s důvody zamítnutí reklamace. V praxi tak činí telefonicky nebo písemně prostřednictvím zprostředkovatele (řidiče).
7. ZÁVĚREČNÉ USTANOVENÍ
Tento reklamační řád upravuje obecně platné předpisy v oblasti záruk jakosti a je nedílnou součástí kupních smluv na dodávky ovoce, zeleniny a ostatního zboží dodaného prodávajícím. Nabývá platnosti a účinnosti dnem podepsání kupní smlouvy.
Ve Valašském Meziříčí, dne 30. 12. 2024.